Wij zijn vandaag geopend vanaf 08:30Contact

Wat gebeurt er als je de online marketing stopzet?

Wat gebeurt er als je de online marketing stopzet?

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Een gezegde dat in deze tijd betrekking lijkt te hebben op veel ondernemers. Niet iets om ze kwalijk te nemen. Het coronavirus maakt het voor ondernemers steeds lastiger om het hoofd boven water te houden. Drastische maatregelen worden genomen om te kunnen overleven. Velen nemen afscheid van alles wat geld kost en wat gedefinieerd wordt als overbodige luxe. Vaak valt online marketing hier ook onder, maar.... is dit wel echt overbodige luxe?

Wat gebeurt er als je de online marketing stopzet? 

Je bespaart geld, dat klopt. Het lijkt dan ook een uitstekende kortetermijnoplossing te zijn. Jouw concurrenten vinden het ook een prima oplossing. Dit geeft hen namelijk de tijd om een prachtige inhaalslag te maken en jouw webpagina van de eerste pagina van Google te bonjouren. Wanneer je geen zoekmachine optimalisatie meer voor je pagina’s doet, zullen deze gegarandeerd zakken in de resultaten. Als je pagina ver weggezakt is, is het een hele klus om deze weer naar boven te krijgen. 

Zie het maar als de kwalificaties van Formule 1. Als jouw concurrenten je al lang en breed hebben ingehaald, dan ben jij nergens meer te bekennen in hun achteruitkijkspiegel. Zolang jij niet investeert in je positie, zullen meer en meer concurrenten je inhalen en zal jouw positie blijven zakken. Eenmaal achteraan krijg jij het niet meer voor elkaar om op de eerste positie te komen en we hoeven je vast niet uit te leggen hoe kostbaar die positie is.

Sta jij op poleposition of kom je in de buurt? Denk dan goed na voordat je de online marketing stopzet. Verlies de lange termijn niet uit het zicht...